Hua Hin, Thailand

Hua Hin

14 januari 2018 - Hua Hin, Thailand

12-01-2018

Zo hé. Over tropische buien gesproken. Ik heb het nog nooit zo hard zien regenen. En horen. Ons hutje heeft een gietijzeren dak, nou dat klinkt wel. Wachten om naar de wc te gaan heeft geen zin want het lijkt niet op te houden. En de wc is een paar meter over houten steigerplankjes en trappetje omhoog. Godzijdank voor de headlights.

We spreken deze keer om 7 uur in de ochtend af om voor het ontbijt te gaan varen. Vooral aapjes zien we. Leuk
Om 8 uur ontbijten en daarna gaan we op hike. Deze keer met sokken over de broek en dichte schoenen en de bugspray. Er zouden erg veel bloedzuigers zijn. Nou, die waren er.
Omg!😣🐜🐛🕷🕸
Heerlijk dat oerwoud. Echt zo iets voor mij🤣
Maar al met al was het prachtig. Echt. En eenmaal een 10 tal keer die bloedzuigers van je schoenen geschopt went het ook wel en hoef je niet meer hysterisch te gillen.
Mooi oerwoud, veel sporen van dieren gezien maar het dier zelf niet. Het blijkt dat zij niet zo van mensen houden🙄😉

Weer terug naar de hutjes, douchen en spullen pakken want deze spannende ervaring zit er op.
Douchen bestaat in dit geval uit; aan de rivier op je steiger zitten, met een bakje water uit de rivier halen en je haar natmaken. Shampoo in je haar, oksels inzepen en de rivier inspringen. Hele aparte ervaring. Ook wel weer grappig. Deze luxe madam moet daar toch een beetje aan wennen. We beginnen langzaam aan een beetje te ruiken na 4 dagen jungle dus dit was wel welkom.

We gaan met de boot richting de pier. 2,5 uur varen. We (vooral priscilla) worden nat en met de wind is dat erg koud.
Bij de pier staat alweer de taxi klaar en gaan we weer terug naar "the office" waar onze grote bagage staat.
Raf stoot nog even flink zijn hoofd, lage deurpost, en met een bloedstraaltje en al onze bagage gaan we in de taxi naar het treinstation van Surat Thani.
We moeten nog iets van 7 uur zien te overbruggen voordat onze trein gaat. Met een beetje bieren en wat hapjes komen we er wel.
En nu op weg naar Hua Hin. Ons plan was anders, we hadden Krabi in gedachte maar het regent in dit gebied een beetje veel voor de tijd van het jaar, en de voorspellingen zien er niet goed uit voor de komende dagen dat we weer terug omhoog gaan een stukje. 7 uur met de nachttrein.
Hua Hin ligt ongeveer 3 uur met de bus vanaf Bangkok. Dan zijn we alweer een stukje dichter bij voor als we naar huis vliegen.

Surat Thani is niet zo een leuk en bruisend stadje. Er is niet zo veel. En na een wandeling opzoek naar een eettentje waar we niet uitkomen blijven we een beetje in de buurt van het station hangen.

Het feit dat we uiteindelijk in de verkeerde trein zitten, 3 uur op een klote bankje 3e klas moeten zitten voordat het volgende station er is zodat we op de goede kunnen overstappen laten we ff achterwege. Zo ook de tranen die ik erom gelaten heb. Een voordeel, de trein reed ook dezelfde richting op dus dat scheelde. Eindelijk in de goede trein en de bedjes waren al opgemaakt. Heerlijk maar kort geslapen.
De conducteur vond het maar wat grappig dat we de verkeerde trein hadden. Hij moest er de vertaal app voor gebruiken om het te vertellen😂 grappig.

Eindelijk in Hua Hin. Een erg leuk stationnetje. We moeten 3.5 km lopen naar het hotel. Met onze zware bepakking gaan we op stap. Backpacking it is. 💪
Onderweg een Starbucks pauze en gaan.
We zitten nu in the Lapa hotel. Best wel een luxe. En een echte douche!!! Zo lekker. En we laten al onze kleding wassen. Dat was echt vies en veel 😥 we hoeven enkel de receptie te bellen en onze vuile was wordt opgehaald. Volgende dag om 13 uur weer terug. Super.

Hua Hin is ook best een leuk stadje.
We kiezen deze laatste 4 dagen ervoor om vooral te chillen. We gaan naar het strand, lekker eten en drinken.
Gister avond een super luxe restaurant gevonden. Een Italiaan. Super lekker en super chique. Tot en met je servet op schoot aan toe.

Vandaag zijn we naar een ander strand geweest, Pranburi. Een 30 km hiervandaan. We vragen op straat een taxi en regelen er eentje die ons heen en weer brengt. Hij blijft op ons wachten. Hij heeft 4 uur op ons gewacht op de parkeerplaats 10 meter verderop. 4 uur. Terwijl wij lagen te zonnen en eten en drinken. Alles werd gebracht en verzorgt. Cool! Verwend!

Verder gaan we Citymalls en marktjes af.
Er komt nog een grot excursie maar voor de rest een relaxed laatste weekje.
Woensdag gaan we weer terug naar Bangkok en donderdag vliegen sowieso Raf en Priscilla terug. Koen en ik kijken de boeking standen nog even.....

1. Armand Bast:
    14 januari 2018
    😎 jammer dat het alweer bijna voorbij is he. Dikke kus uit Holland
  2. PatriciA:
    15 januari 2018
    Wat hebben jullie GEWELDIGE dingen meegemaakt.
    Dank voor alle berichtjes en foto's. TOF.
    Voor Noëmi en Koen ga ik HEEL hard duimen voor de terugvlucht. GOOD LUCK!
    Voor ALLEN een fijne terug reis en rustige bijkom periode thuis!