Khao Wong, Thailand

Khao Sok Lake

12 januari 2018 - Khao Wong, Thailand

10-01-2017

Khao Sok Lake.
Eerste dag werden we opgehaald bij  het hotel waar we gisteren gedropt werden. Het hotel, Las Orquideas. Super mooi hotel midden in het oerwoud. Zo lijkt het althans. We hebben een huisje met zn 4en. Raf en Priscilla boven en Koen en ik benee. Een hout hutje tussen de bomen en struiken. Prachtige planten. Heel mooi. Idd jammer dat we maar zo weinig tijd hadden. Maar goed. Om half 10 werden we opgehaald. Betalen voor het park en onze grote tas daar laten, bier inslaan en op pad. We worden naar een pier gebracht maar onderweg stoppen we een paar keer voor een foto momentje. Bij de pier ontmoeten we onze gids, ee, (Zo noemt ie zich) en met een bende eten en drinken gaan we in een longtail boot op pad. Wat een prachtig natuurpark is dit. Zo mooi, zo groot en zo vredig. We zitten best wel een hele tijd in de boot voordat we bij ons eerste stekje aankomen.
We meren aan bij een houten steiger met een huisje erop. Een stukje naar boven lopen en dan kom je op een pleintje met 10 bamboe huisjes in een cirkel. Heel primitief, als op de camping. Er past net een matras in en that's it. Alleen een paar bamboestokken en wat bamboe matjes als muur, een blauw zeil als dak om lekkage te voorkomen.
(Ook ontmoeten we kek, de toekan vogel die tam is geworden.)(🦅)
Wederom super blij met ons muskito net.
De douche bestaat uit een emmer water van 120 liter en een bakje. Met dat bakje besprenkel je jezelf.
Wel is er een wc pot ipv zo een gat in de grond.
We krijgen even de tijd om ons te settelen en worden dan naar beneden geroepen voor de lunch. Dat houten huisje op die steiger word ons restaurant en daar koken ze een heerlijke maaltijd in elkaar. De steiger geeft een prachtig uitzicht over het meer en de mooie bergen eromheen. Zeer zeer fraai.
Na de lunch houden we een siësta en om half 5 gaan we op pad met de longtail boot opzoek naar wildlife. We vinden wat bizons en wilde zwijnen en vooral veel vogels. En uiteraard de prachtige natuur. Wat een groen pracht. Enorme hoge palmbomen en soms zo dicht dat oerwoud dat het wel een muur lijkt.
Na anderhalf uur zijn we weer terug en krijgen we een heerlijke maaltijd.
Beetje hangen nog en lekker naar bed.
Het is hier super super warm en erg klam. De hutjes zijn erg benauwd maar ondanks dat slapen Koen en ik goed.
De volgende ochtend spreken we om 8 uur af voor het ontbijt. Ervoor "douchen" we allemaal even en fris en fruitig krijgen we een ontbijt. Ei en toast. Heerlijke watermeloen.
We gaan met de boot op pad om ergens te gaan hiken. In de ochtend hangt de mist nog zo mooi tussen de bergen.
We meren aan voor een hike van anderhalve kilometer omhoog. Midden in het oerwoud komen we bij het laatste stukje waar we over rotsen verder moeten klimmen. 200 meter rotsklauteren. En dan......komen we bij een stukje uitstekend stuk rots waar we opklimmen voor het meest prachtige uitzicht ever. Super hoog maar net een beetje een rand, soort van, zodat wij het met ons hoogtevrees goed aankunnen. Allemachtig prachtig. De moeite waard. Hoewel de hike zelf ook al erg leuk en mooi was.
Met het bootje weer terug en een heerlijke lunch staat ons op te wachten.
Weer een korte siësta om daarna vanaf de pier een duik te nemen en een stukkie te zwemmen. Nauwelijks verkoelend maar wel erg lekker. Even douchen en een boottochtje opzoek naar wildlife. We vonden deze keer alleen vogels. En de prachtige omgeving natuurlijk. Een verfrissende regenbui verraste ons.💦
Nog een beetje chillen en naar bed. Voor de meeste niet zo een fijne nachtrust helaas. Teveel onbekende geluidjes in het oerwoud. Te spannend voor mij allemaal. Ben toch niet zo een oerwoud mens als ik zou willen zijn.

Na maar een paar uurtjes slapen gaan we weer op pad.
Eerst worden we vergezeld door Kek, de toekan. We geven hem een banaan en hij eet uiteindelijk uit de hand. Super cool. Wat een mooie vogel.
Later zien we hem ook bij het ontbijt en krijgt ie lekker een beetje watermeloen. Daarna vliegt ie het oerwoud in en horen we hem alleen nog maar. Zo vrij als een vogel 😍

We spreken half 8 af met al onze spullen, ontbijten en gaan met de boot een paar uur varen. Deze keer vinden we apen, eekhoorn, civit cat, zwijntje, uil, roofvogels en een olifant.
De olifant is gewend geraakt aan mensen want hij is niet bang en onze gids Ee geeft hem wat banaantjes. Super cool om een half wilde olifant te spotten. Hij is hier geboren en nooit getraind ofzo maar hij komt wel op het geluid van de boot af. Alles voor banaantjes🙄☺🍌

We komen bij een nieuwe stek aan waar we zullen verblijven voor de laatste nacht. De huisje hier zijn een klein beetje groter en drijven op het water aan de pier ipv midden in het oerwoud onder de bomen. Mss beter voor onze nachtrust. Geen rare harde dingen die op je dakje vallen en die je doen wakker schrikken. Als je dan net in een nachtmerrie zit over beesten en insecten dan is dat toch wel eng.
Kapot moe na de slechte nacht gaan we lunchen en siësta houden.
Vanwege de regen gaan we niet meer weg voor een tochtje met de boot maar blijven we een beetje hier en pakken de kano voor een rondje om het kleine eilandje waar we opzitten.
Na een diner tijdens de enorme tropische buien gaan we wederom vroeg naar bed. Oerwoud is vermoeiend 😉😆😴🤔

1. Danielle:
    12 januari 2018
    Wauw jongens, wat een avontuur ❤️❤️❤️👍
  2. Jacqueline:
    12 januari 2018
    Bedankt voor jullie berichtje. Vast heel mooi en spannend natuurlijk. Al die eilandjes bij het oerwoud. Met allerlei beesten, planten...die we hier niet hebben. Dat beetje regen af en toe is vast verfrissend in de hitte. Hopelijk komen er nog veel verrassingen de komende week. Hartelijke groetjes aan iedereen.😉😉
  3. Armand Bast:
    12 januari 2018
    Vet hoor lekker in de jungle😎
  4. Wendy:
    13 januari 2018
    Klinkt weer super allemaal. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal ❤💋